Paulúns

Det är många som tänker att müsli är onyttigt och jag kan hålla med till viss del.
Självklart beror det på vad den innehåller.
Många olika typer av müsli är onyttiga på grund av sockermängden.
Men jag har ett bra tips till er som tycker om müsli och vill ha en nyttig variant.

iform.se hittade jag vad en bra müsli ska innehålla och Paulúns lever upp till detta.

Müsli baserad på havregryn innehåller många fibrer, som mättar bra och är bra för matsmältningen.
Men du kan lätt vänja dig vid en müsli som är för fet eller för söt.

Den optimala müslin ska ha:


♦ En kostfiberhalt som ligger över 8 gram per 100 gram
♦ En sockerhalt som ligger under 15 gram per 100 gram
♦ Mindre än 10 gram fett per 100 gram


 

 



Kommentarer
Hella

Köpte den "nya" med kokos i veckan. Yum yum!

2012-06-10 @ 15:43:01
URL: http://redshoecyber.blogg.se/
Allie

Min favvo-musli!

2012-06-10 @ 19:59:14
URL: http://alexandrastil.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0