Svensklärare

Igår lärde jag Sam att prata lite svenska, han överraskade mig och sa en del meningar riktigt bra!
Idag har han övat hela morgonen för att imponera på sina vänner och lärare i skolan.
Varje dag har de "Show and tell" och kan ta med något att visa eller berätta om något.
I vanliga fall tar han alltid med sina legoprylar men idag tog han med sig ett papper med svenska ord och meningar.
Han sprang direkt till rektorn i morse och därefter hans vänner för att visa vad han lärt sig.
Ibland känns det som man verkligen lyckas underhålla barnen för i eftermiddag vill han lära sig mer :)
Jag filmade honom förut när han pratade så jag lägger upp videon senare när jag kommit hem från Weston.



Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0