Ridlektion 1

Min första ridlektion gick faktiskt över förväntan.
Först var jag jättenervös när jag såg hur stora de flesta utav hästarna var.
Dessutom fick jag en utav de högsta, en svart snygging som hette Rick.
En mycket snäll och ganska lugn häst, passade mig kände jag.
Fick rida runt i paddocken och hade hjälp utav Amy som sköter placet.
Den svåraste delen var att trava efter det guppade väldigt mycket på just den hästen.
Hon sa att om jag fixar att trava med honom fixar jag vilken häst som helst.
Så nu är det bara öva, öva och öva ännu mer som gäller!
Jävlar vilken träningsvärk jag har i benen redan nu vill jag lova...

Jag är taggad inför nästa lekion
:)



Kommentarer
Ängel

Åh... Jag blir avensjuk. Ta en bild när du rider! :D

2010-10-07 @ 16:22:49



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0