Ridlektion 4

Hade min fjärde ridlektion idag som kändes något annorlunda gentemot de tidigare.
Jag kunde tyvärr inte rida på Rick eftersom att han var ute på bete.
Istället fick jag en något mindre häst och en minst sagt trögare häst!
Hon reagerade knappt när jag sparkade för att få igång henne utan lunkade slött.
Ridläraren fick hjälpa mig så det gick bra i omgångar men det var lite jobbigt.
Jag som hade sett fram emot att visa fina Rick för Fredde. Förhoppningvis har jag honom nästa vecka.



Kommentarer
Åbeeerg

Kan ge dig ett litet tips bara för att jag e en liten hästnörd ;) Om du sitter på en lite segare häst, försök att inte "knåda" med benen för att få den att gå fram i varje steg, kicka till den hårt och ordentligt en gång med hälen, får du minsta lilla svar framåt så slappna av och beröm massor :) Annars kommer den tillslut strunta i att du klämmer! Bestämd, rättvis och vänlig ska du vara :)

2010-11-02 @ 12:29:47



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0