Au pair-livet

Jag fick en anonym kommentar som jag tänkte svara på nu.

"Hejhej! Skulle du kunna berätta lite om au-pair livet, hur du gick till väga, kostar det något eller får du lön?
Ja, du fattar säkert, jag är själv intresserad av att bli au-pair men jag et väldigt lite om det. =)"

Jag valde att åka genom organisationen STS au pair eftersom det kändes allra säkrast.
Jag fick betala cirka 3000 kr och de hjälpte bland annat till med att hitta en lämplig familj åt mig.
Jag har haft turen att ha hamnat i en superbra familj så jag har det jättebra.
En vanlig arbetsdag för mig brukar börja runt 07.00 då jag gör i ordning barnen på morgonen.
Strax innan nio följer jag dem till skolan och sedan har jag hela dagen ledigt till 15.00 då barnen ska hämtas.
Därefter har jag dom till cirka 18.00 då föräldrarna kommit hem så jag har även lediga kvällar + fredagar.
Jag tjänar 75 pund i veckan vilket ungefär är 800 svenska kr.
Utöver de betalar familjen för en hemresa om man stannar i minst sex månader.
Jag har ett kontrakt på 10 månader och kommer åka hem till Sverige nästa sommar igen.

Au pair-livet väldigt olika beroende på vart man hamnar, i vilken familj och så vidare.
Men jag trivs väldigt bra och kan verkligen rekommendera att åka som au pair.
 Det är en grym upplevelse och erfarenhet!

Hoppas du fått svar på några av dina frågor. Lycka till!




Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0