Musik

Eftersom jag har mycket tankar i huvudet nu har jag haft svårt att komma på något bra ämne att skriva om, men ikväll fick jag hjälp av Niklas, en kille som har en otrolig talang gällande ämnet - musik. Klicka in er och lyssna på honom här!

Musik är något som en stor del av jordens befolkning lever för. Det är något som påverkas oss i många samband och i många fall gör oss till den personen vi är idag. Förr skapade man musik på alla möjliga olika sätt och det är otroligt hur bra det kan bli genom bara några få redskap. Idag kan man höra musik vart man än befinner sig. I stort sett varenda ungdom, även äldre använder mp3/ipod idag och bär med sig den vart dom än går. Detta inkluderar mig.

Det har gått så långt att folk påstår att de inte kan leva utan musik. Som tur är kommer vi inte behöva frukta den dagen eftersom musiken är något som existerar i stort sett överallt idag, radio, tv, mp3, filmer, datorer, helt enkelt allt man kan tänka sig. Och genom att hedra våra idoler bär vi kläder med deras logga på eller också en illustration av själva artisten. Allt för att visa hur mycket vi uppskattar dess musik.

Något många ofta glömmer är dessväre låtskrivaren bakom själva verket, vilket är något katastrofalt! För det är ändå texten som ska förmedla något. Jag har hört och sett många berätta och skriva om hur musiken lyft dom upp från botten, i detta fallet handlar det naturligtvis om texten. Det är den som sätter sig i huvudet och med den kommer givetvis melodin med när man börjar nynna på en låt.
Musiken är något underbart och även i de allra mörkaste stunder kan den visa ljuset.



Kommentarer
N E L L I

Ojdå, ganska billigt!

den jag köpte kostade typ minst 80 spänn. Och tänk dig. fick köpa flera pack. :p

SKa testa de du färgar ditt hår med! hoppas mitt hår e snäll denna gång o blir vitt ;)

2008-09-15 @ 22:35:43
URL: http://n3lli.blogg.se/
N E L L I

Tack tack! det hoppas jag också söt.



Men tänkte sova nu. Vi kanske hörs imorgon.

Gonatt, & sov så gott!



Kram.

2008-09-15 @ 23:07:11
URL: http://n3lli.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0