Byfånar!

Jag har precis varit med om en traumatisk bussupplevelse. Turister! Jag gick på bussen och hamnade framför fel tjejer - två norrlänningar, 90 % säker på att dom var från Piteå där dom snackar sådär extra grovt. Som många redan vet om är Trollhättan framför allt känt för Slussarna som de började prata lite smått om som om det vore det häftigaste stället på jorden, sedan sa den ena: "Men alltså.. Trollywood, menar dom Tv4 Väst då?"
Den andra: "Jaa, jag tror det".
Haha tillåt mig skratta! Sedan började dom snacka om att bussen knarrade så fruktansvärt (dom var livrädda) och tyckte att dom skulle byta ut dom. Hallå! Det var faktiskt inte längesedan vi fick nya bussar. Välkommen till Trollhättan, staden där inget är helt alltför länge. Sen började dom snacka om Playtown, som dom kallade "ett mörkt rum som luktade illa där alla satt och spelade wow." Den ena till den andra: 
"Jag har aldrig förstått mig på det här med dataspel, dom bara springer runt och dödar varandra" "Ja, eller hur...
Brudar, ni har hamnat i Trollhättan om ni missat det. Var glada att många håller till där istället för ute på gatan och ställer till problem! Bussresan fortsatte och snart passerade vi Skillnadsgatan, då vräker dom ur sig något av det dåligaste jag hört på länge. Den ena till den andra:
"Men titta, skillnadsgatan, vilket roligt namn" "Haha ja, det är ju nästan så man får dra ett skämt om det" "Haha, jag tänkte också det. Typ, skillnadsgatan, vad är det för skillnad här då?"
Snälla, vad har ni för humor där uppe? No offence mot norrlänningar, men ni skulle hört dom. Och tänk er på extra grov norrländska så kan ni förstå hur det var att sitta och lyssna på dom i en kvart. En traumatisk upplevelse, var det ja... Det mest komiska av allt: Dom gick av i Humlan (där alla utlänningar håller till), lycka till tjejer och håll hårt i värdesakerna!  



Kommentarer
E

HAHA meen guud !

Okej jag tyckte det är med skillnadsgatan var kul.. men det beror endast på att jag har världens sämsta humor.. tror nästan jag är ensam om den.. MEN ... jag snackar inte norrlänska :P

2008-09-05 @ 19:52:27
URL: http://ericaappelquist.blogg.se/
Sannaaa

Jag är en äkta norrlänning, bot i Kalix, det vet väl ingen vart det är men iaf så är vi inte annorlundare än er på nåt sätt. Fatta det. Men Pitemål är grymt fult iallafall.haha: )

2008-09-05 @ 22:13:59
URL: http://sanna15.blogg.se/
♥ Mamma Jessica [ 18 år och mamma till Emilia 4 år]

Ja jag tycker det är väldigt onödigt.. Ja men precis, sen finns detj u vissa komplikationer med att göra hål i öronen på barn när dom är små..

2008-09-05 @ 22:18:36
URL: http://jyees89.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0