När natten faller

Egentligen borde jag ligga i sängen och sova nu men det är en kväll med mycket tankar och funderingar. Känner att jag behöver få rensa tankarna innan jag lägger mig för att slippa undan mardrömmarna och mina sömnsvårigheter.

Sitter och lyssnar igenom gamla låtar som väcker en mängd av minnen. Tider man saknar, tider man vill tillbaka till. Sådant man inser aldrig kommer inträffa igen. Varför ska man alltid dras till sådant? Meningslöst. Ändå söker man det där hoppet om att en gång vara där igen, den där lilla gnistan som kan tändas bara man är medveten om att man kommer stå där igen. Men varje gång tankarna återkommer släcks lågan då man skakar bort ens dumma fantasier och inser att saknaden endast fyllt ett tomrum och att det aldrig blir som förr.

Det är verkligheten och hur mycket man än vill fly från den ibland är det en omöjlighet.
Man har inget val!

Det gäller att stå där man är idag och kämpa för vart man vill hamna en annan dag.

Godnatt!




Kommentarer
Jonna

Godmorgon:)

Tack så hemskt mkt :)

hur mår du idag? låter som du är orloig för nått gumman :/

2008-10-16 @ 10:29:17
URL: http://jth.blogg.se/
Matilda

Jag saknar mitt liv...

2008-10-16 @ 21:18:36
URL: http://elitcyklist.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0