Halsfluss = Inget festande

Fick nyss bekräftat att jag har halsfluss då jag var på akuten. Nu har vi varit och hämtat ut penicillin som jag ska äta i 10 dagar, det suger rätt hårt! Detta innebär inget festande varken denna eller nästa helg. Okej, det blev väl lite igår men i helhet var kvällen helt knas.

Planerna ändrades fram och tillbaka och till slut kom Annie hem till mig. Vi båda blev frustrerade över att vara inne på en lördagkväll och galna som vi är tillsammans gav vi oss ut på äventyr. Dessvärre kom vi inte iväg förrän vid elva då en stor del av folket redan börjat däcka, ja det vill säga alla veklingar. Hur som helst tog vi en taxi till Vänersborg från stan och åkturen betalade, tro det eller ej, men den 21-åriga vaktmästaren på Annies skola! Han var riktigt skum men bjöd på plunta och betalade taxin så det jämnade ut sig. Sen var det bara att skaka av oss honom snabbt när vi skulle vidare så vi sprang genom Vänersborg, allt som hördes var våra skratt och våra klackar.

Vart befann sig Vänersborgs befolkning? Jo, vi mötte en del av den på Dalbobron och längre kom vi aldrig. Festen vi skulle på hade urartat precis när vi kommit fram. Snacka om surt. Jag blev less, alkoholen var slut, det var iskallt och nattbussen skulle inte gå förrän två timmar senare. Tack och lov att man känner rätt folk i sin hemstad! Jag ringde Nishan och sa att han var tvungen att rädda mig då jag satt fast i Vänersborg som jag tror att jag uttryckte mig. Efter lite bedjande kom han körandes med Thony, Daniel och hans hund Orion. Till slut var man tillbaka på ruta ett, det vill säga i Trollhättan. Kvällen tog slut och jag blev akutsjuk.

Nu ska jag tröstäta Ben & Jerry´s glass och lägga mig och läsa vidare den hemska boken.

Hoppas ni får en trevlig kväll!





Kommentarer
Sanna

Är boken bra ? tänkt köpa den faktiskt.

2008-10-18 @ 16:42:35
URL: http://sanniioiinas.blogg.se/
cammie

tack söt =) jag har lixom bara spikrakt avklippt hår så det är inte så svårt att klippa på egen hand. vart hos frisör kanske 4 gånger i mitt liv.

2008-10-18 @ 16:54:54
URL: http://silverkiss.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0