Beröm

Något utav det viktigaste som behövs här i livet är uppmuntran och beröm!
Detta är dessvärre något vi ger varandra allt för lite av.

Vi måste lära oss att visa varandra uppskattning på ett bättre sätt och dessutom oftare. Hur svårt kan det vara att ge en människa komplimanger? Vad väntar vi på? Har någon i vår närhet gjort någonting bra ska personen ha beröm för detta, det är en självklarhet. Vi vet själva hur man påverkas av diverse komplimanger, man växer alltid ett par cm och för stunden känns allting så mycket lättare. Vill vi inte sprida vidare den känslan till varandra? Alla förtjänar att få känna den.

Hur ska man någonsin kunna förbättra saker och ting eller överhuvudtaget växa som människa om man inte får höra beröm någon gång? Varje gång man får beröm och visad uppskattning faller en sten från bröstet. Den stenen ska falla från allas bröst någon gång.
Så var nu en bra medmänniska och våga ge varandra beröm. Vi behöver det!



Kommentarer
Sessan

Tycker du det? Åh så snällt, för jag har såå svårt för rött. den här är dock inte lika röd i verkligheten, mer åt korallhållet... Jag tycker att jag ser, ja... skum ut i röda kläder!!

2008-10-08 @ 12:32:11
URL: http://sessan82.blogg.se/
sandra

Tack för din kommentar ! ja, jag vet jag blev jätte ledsen. Men jag kan faktist lova jag kommer dansa tills koppern bara inte kan röra på sig med haha ! :) puss!

2008-10-08 @ 15:15:18
URL: http://sandrarogers.blogg.se/
Sessan

haha... =) Jag älskar rosa, kanske att rött skär sig lite mot rosa som jag blir skeptisk??



Du, var gärna i min tävling där du kan vinna en prenumeration på elle och en goodiebag från make up store! kram

2008-10-08 @ 15:29:09
URL: http://sessan82.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0