Vårruset

Det gick kanonbra! Jag och Johanna var helt inne på att köra powerwalk, men slutade med att vi ställde oss i första ledet där folket som skulle springa stod. Vi bet ihop och sprang vi också, det gick inte att göra annat. Hur skulle det se ut? Vi promenerar medan alla andra springer. Nej, vi sprang för kung och fosterland! :)
Vädret var perfekt och det var så himla fint när vi sprang runt sjön. Massa folk stod och hejade och man kände verkligen att man var i centrum så då var det bara att lägga in en högre växel. När vi sprungit ungefär 3 km hamnar vi bredvid en riktig bitch och hennes lata kompis. Bitchen kollar riktigt snett på mig och säger högt "alltså, vi måste bara komma före henne!". Hon vet att jag hör men det hon inte vet är att hon jiddrar med fel brud. Jag tog tag i Johanna och sa "Nu jävlar!". Johanna fattade snabbt vinken när jag glodde på bitchen och vi sprang så det rök. Den översminkade bitchen och hennes sköldpadda till kompis gjorde allt för att hinna ifatt oss men insåg nog ganska snart att de var chanslösa. Haha so long suckers! Vi kom i mål på 37 minuter vilket ger oss ett resultat på cirka 35 minuter eftersom det tog ett tag att komma ur det långa ledet. Riktigt nöjd med tiden, vi slog vårt gamla rekord med hästlängder! Nästa år är målet att komma in på halvtimmen.
Vi får väl se hur det blir med den saken! / M


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0