Studenten!

Idag är det full rulle på stan, alla lyckliga studenter och resten av stan! Idag är en sådan dag då de flesta är lyckliga, om inte för sig själva så för andras skull. Det är en härlig känsla, att kunna glädjas åt andra. Jag menar, vi människor behöver varandra, vi måste sprida glädje och det tycker jag vi lyckas bra med denna dag.

Det känns som att det fungerar lite olika på studenten beroende på vilken stad man bor i. Här i Östersund går folket runt med sina studentmössor en vecka innan de tar studenten, och de går ut väldigt tidigt på själva studenten, vid 11.30. Och en del här uppe åker runt i vagn efter de gått ut. Lite knepigt tycker jag, men men. Bara dom är glada, vilket dom självklart är! :)

Det är hur varmt som helst, kändes som man skulle svimma bland allt folk i värmen förut. Stackars studentpojkar som bär runt på sina svarta kavajer. 
Nu ska jag snart ut och sätta mig på baksidan och knäcka någon cider eller bärs. Det är tider, det. 
Hoppas att alla får en trevlig dag! / M 

Några kloka ord till studenterna:
Försök komma ihåg den här dagen, du upplever den bara en gång.


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0