Tisdag

Ingen sömn inatt heller, men började i alla fall lite senare än vanligt, 10.15.
Då satte vi igång med engelska, inte blev det mycket gjort där så nu är jag något stressad inför redovisningen..
Efter det var det dags för svenska, där det blev heta diskussioner om fördomar mot män och kvinnor för vad de väljer att jobba med. Till exempel denna sjuka fördomen som vissa har, att bara för en kille/man jobbar på dagis/förskola så är han pedofil. När jag hörde det blev jag fan förbannad! Vaddå pedofil? Man har väl rätt att jobba med vad man vill utan att behöva höra dessa fördomar, kvinnor kan väl också göra lika mycket skada?!
Nej, nu släpper jag detta innan jag börjar koka igen.

På mentorstiden skulle vi ha klassråd, och som vanligt går det lika "bra". Det enda vi hann med var en liten diskussion om vart vi ville åka på våran klassresa som vi hade tänkt göra. Först var det tal på att åka utomlands, vilket vi snabbt glömde, en del av oss i alla fall eftersom att vi insåg att vi aldrig skulle få med hela klassen på det.
Så nu får vi väl börja fundera på någon kryssning istället.

Nu är det dags att göra sina individuella val till 2:an och 3:an som jag suttit och kollat igenom lite under kvällen.
3:an har jag i alla fall hittat en perfekt 100 poängskurs för min del. Litterär gestaltning som innebär att man får skriva massor av olika saker, gissa om jag blev glad när jag fann den?! :)
2:an blev det däremot lite svårare, har hitills tänkt att välja två ämnen inom idrott "Lagbollspel A" och "Spinning, styrka och kondition". Men nu har jag ett problem, måste välja en 100 poängskurs, och jag hittar absolut inget jag är intresserad av, suck..

Känns som att jag skrivit väldigt mycket om skolan nu, men det är väl endast för att det är vad dagen bestått av.
Imorgon ska vi åka skridskor, på tal om ingenting. Och sedan har jag fotbollsträning, great! :D

God kväll.



Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0