Shopping

Genom att shoppa loss kan man rensa sina tankar för ett tag.

För hur ska man kunna tänka på allvarliga saker när man bara har storlekar, priser, färger och modeller i huvudet?
"Hur sitter dom", "är dom snygga" "dom här ska jag ha!" "åhh vad bra att det är 25 %" "men vad kostar dom då?" och så vidare, listan kan fyllas i evigheter!

Hur som helst. Jag åkte med mamma till Överby/Steen&Ström idag för att shoppa.
Känns som att det var ett tag sen.. Och visst fyndade jag! :)
Det blev två par jeans, ett rött linne med en snygg spets, en svart tunika med sidenband, ett skärp, och nya små silver örhängen. Jag är supernöjd! Dessvärre är nog inte plånboken det för den är ganska tom, men men!
Det är väl lite mindre än tre veckor kvar till nästa studiebidrag, så jag lär nog klara mig! (Hoppas jag..)

Ikväll har jag bara tagit det lugnt, vilket varit ganska skönt med tanke på min förkylning som vägrar släppa.
Så det blev att kura ihop sig i sängen under täcket och se på film.
"Järngänget" blev det. Visserligen gammal, men helt klart sevärd!

Frågan är bara vad man ska hitta på nu, känns lite tidigt att lägga sig 23.00 på en lördag.
Och lägger jag mig och läser nu, kommer jag ändå inte orka gå upp senare.
Hmm, vilket dilemma? Njae, finns nog viktigare saker att tänka på..

Ha en bra kväll, folket! :)

image28



Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0