Vackert väder + Alla Hjärtans Dag

Jag tog mig till skolan, och orkade med två lektioner. Hade väl egentligen inget val. Ingen bra idé att varken missa matte eller datorkunskap, så det var bara att släpa sig dit. Nu sitter jag hemma i alla fall, mår inget vidare. Men ett stort plus till det underbara vädret! Solen lyser, himlen är klarblå och fåglarna kvittrar. Haha, låter som att det är sommar, men egentligen har inte ens våren kommit. Fast den kanske är på väg nu? Hoppas! Imorgon är det äntligen sista skoldagen på ett tag, undrar om det är någon som är gladare än mig över det? Knappast..

Idag är det Alla Hjärtans Dag som förmodligen de flesta är medvetna om. Men egentligen betyder den väl inte särskilt mycket för de som inte har någon att dela den med, men vad gör det? Några brudar i klassen stod och pratade om hur mysigt dom skulle ha och allting de skulle göra ihop med sin pojke. Visst låter det sött? Men egentligen är det här bara en dag som alla andra. En vanlig torsdag. Det hade väl ändå varit roligare att bli överraskad med någonting en annan dag, då man inte har någon aning om det. Det blir ju ingen överraskning den här dagen, med tanke på att alla förväntar sig något av den man är tillsammans med. Så ska man ut och hitta den perfekta presenten, komma på det perfekta man kan göra, leka den perfekta pojk/flickvännen. Nej, jag har precis kommit på att jag klarar mig bra utan den här dagen, även om jag måste medge att det inte vore så dumt att ha någon att dela den med. Men jag vet i alla fall att mamma gömt undan någon present till mig som hon alltid gör på Alla Hjärtans Dag, så jag blir allt ompysslad ändå!
Och ikväll kommer jag vänta på ett samtal :)

/ Marre



Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0