Snö

Mamma väckte mig runt 10, sprang till mitt fönster, vevade upp persiennerna, och sa "titta Marianne, titta! Det snöar!". Jag bara kände hur mitt humör sjönk, inte nog för att det var lördagmorgon utan för att min vår verkar vara längre bort än jag hade hoppats på. "Neeeej, inte snö.." muttrade jag och drog över mig täcket och hoppades på att allt bara skulle vara en mardröm. Men nej, det snöar fortfarande och jag är vaken.
Men man kan ju inte ogilla snö när man ser ett litet barn springa runt på gården överlycklig för att få leka i snön, och att hon byggt upp en jäätte snögubbe utanför oss med sin pappa. Sött!

Det blir ingen fest idag, ska upp och träna tidigt imorgon och det blir bara jobbigt att ta sig dit/hem idag.
Så det ser ut att bli en lika lugn lördag som fredagen igår. Men vindarna kan vända fort.

Hej svejs!


 


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0