Osäkerhet

Trött på att vara osäker? Välkommen i klubben, min vän. Nu ställer du dig själv frågan: "Vad ska jag göra åt det?" Svaret finns inte, lilla vännen. Allting beror på ditt förflutna, och begår du samma misstag som mig så ältar du det varje dag. Hur glad du än känner dig, så finns alltid ditt förflutna med, hur mycket du än önskar att du kunde dölja det. Jag är ledsen vännen, men det är såhär livet funkar och man kan inte göra annat än att acceptera det. Men jag vet att du kämpar på varje dag trots det som en gång hänt, och som kommer förfölja oss resten av livet. Varje gång du står inför ett val kryper osäkerheten fram ur sitt skal och tar över ditt liv. Vad gör du då? "Försöker gömma mig så gott det går och hoppas på att slippa välja.Fel svar! Men dessvärre den sanna reaktionen. För jag har varit där själv, och jag är där varje dag.
Det kommer en dag då osäkerheten ska bekämpas, nu är det bara att vänta...


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0