Movieday

Vilken lördag. Bara sett på massa filmer, eller ja så många jag hunnit med i alla fall.
Först såg jag på Kärlekens väg, den var verkligen bra, men samtidigt sorglig, fast det är nog det som gör den så bra. Handlar om en kille som haft leukemi i 10 år, och så anställer han en tjej (Julia Roberts), som ska hjälpa honom medan han får sina cellgiftskurer. Självklart slutar det med att dem blir kära. Nu tänker jag inte avslöja mer!

Sedan blev det Bring it on, den är ju mer patetisk om man tänker efter, men ändå har den cheerleaders-charmen som man inte kan sluta skratta åt.

Och nu har jag precis sett en film med mamma, Thought crimes. Ännu en film som var jättebra. Handlar om en tjej som kan läsa tankar, och med hjälp av sin förmåga hjälper hon FBI eller något liknande att få fast en eftertraktad brottsling. Samtidigt som den hade den där allvarliga genern så fanns det mycket humor inblandat, med tanke på att hon kunde läsa allas tankar.

Nu väntar den fjärde och sista filmen innan läggdags, det blir en verklighetsbaserad film och dem är oftast bra!


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0