Julpost är överskattat!

Idag var det första dagen jag var på jobbet och fick sortera julposten.
Julkort, julkort och ännu mera julkort. Mådde illa av dom till slut! Kunde ju bero på den dåliga luften också men vi skyller på julkorten som aldrig tog slut! Och än är det inte över.
Jag ska jobba imorgon också plus torsdag då jag inte ens hinner hem från skolan innan det är dags. Min plikt är helt enkelt att se till att alla julkort kommer fram i tid. Vad är det egentligen med människor som skickar hundratals julkort per familj? Nej, det känns bara tillgjort alltihopa. Åtminstone i de fallen folk skickar julkort till människor dom aldrig pratar med annars.
Bara för att det är jul... Men nej, julpost är överskattat! God Jul & Gott nytt år börjar bli som en oerhört uttjatad mening som bara sägs för att den ska sägas?
Märker att mitt arbete gör mig till en riktig surkärring för tillfället. Jag älskar julen! Var bara tvungen att understryka det. Ha en trevlig kväll allesammans! Nu ska jag faktiskt lägga mig, så trött blev jag av alla dessa kort. Kommer säkert drömma mardrömmar om dom också.. Natti!




Kommentarer
Liene

Hoppas du inte mardrömmde, haha.

Vem älskar inte julen:P

2008-12-17 @ 06:52:35
URL: http://lienes.blogg.se/
w

men gud vad söt tomte!! :)

2008-12-17 @ 11:39:42
URL: http://wendialejandra.blogg.se/
Sessan is bride to be

Jag har aldrig förstått mig på julkort och särskilt inte när folk gör egna julkort. Lägga massa pengar på papper, lim och annat smått för att göra julkort... sen undrar jag vad man gör av alla julkort man har fått? Ska man bara spara alla i en kartong år in och år ut???

2008-12-17 @ 11:44:00
URL: http://sessan82.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0