Lite gott och blandat

Dagens föreläsning var inte alls dålig som jag trodde. Tvärtom, väldigt intressant och rörande. Men hemsk. Sanningen är hemsk. Alltför många blundar för den. Men inte hon som höll i föreläsningen, nej hon valde att möta sanningen och kämpar för att göra något åt den! Hon berättade bland annat om hur textilfabrikerna fungerar och hur arbetsvillkoren är. Slaveri är vad det är. Tänk vad människor sliter nere i söder för att vi ska kunna bära det nya modet. Usch, jag vill inte tänka på det! Nog om det.

Efter skolan hann jag inte åka hem med tanke på att träningen började tidigare idag så jag gick runt på stan en sväng. När jag kom dit insåg jag att det var marknad eftersom det är första onsdagen denna månaden. Jag kunde ju inte med att inte köpa något, så en väska fick det bli! :)

Träningen blev väldigt lugn för min del, valde att vara på gymmet istället för ute på löpningen i kylan. Jag var inte alls pigg för det idag. Får bli annat på fredag!

Nu ropar sängen efter mig! Godnatt!




Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0