Ridlektion 15

Idag var hela lektionen en utmaning - vilket jag även bett om.
Jag vill verkligen utveckla mig och lära mig nya saker.
Nu är vi inne på att förbättra min balans som krävs för att galoppera bra.
Idag fick jag öva mycket på att sitta ner i sadeln vid både trav och galopp.
Det känns som det kommer ta ett tag innan det sitter men övning ger färdighet!
Att galoppera på Rick som är så hög och ståtlig är verkligen en härlig känsla.
Amy sa att om jag kan galoppera på honom lär jag kunna galoppera på vilken häst som helst.



Kommentarer
Frida

ÅH vilken fantastiskt fin häst! va kul att du rider :)



Jag ska vara här i en vecka :) kommer väl susa förbi antar jag.

2011-03-09 @ 16:55:10
URL: http://fridalinnmans.blogg.se/
Frida

Jag red när jag var liten, hade egen häst och allt men sen så blev det att tiden inte fanns till, nu rider jag ihop med en kompis som har två hästar så jag får min hästdos ändå :)

2011-03-09 @ 17:02:11
URL: http://fridalinnmans.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0