Läsarfråga

Angående att jobba som au pair:

Tycker du det "är värt det", är det kul, givande o.s.v. ? :)

Marre svarar: Ja, ja och åter ja.
Jag fick tankarna någon gång under mitt sista år på gymnasiet att åka som au pair.
Det är verkligen ingenting jag ångrar, jag är tvärtom väldigt glad att jag gjorde det.
Det är värt det, kul och givande på så många olika sätt beroende på vad man själv värderar.
Nedan listar jag bara ett fåtal av de saker som är värt och givande för mig.

1. Jag har fått en andra familj, en helt underbar sådan.
2. Jag har fått nya vänner.
3. Jag lär mig mer om mig själv varje dag.
4. Jag har blivit väl förberedd inför vad som komma skall i vuxenlivet.
5. Jag har fått ta del av en helt annan kultur.
6. Min engelska har utvecklats enormt.
7. Jag har lärt mig att ta mycket mer ansvar än tidigare.
8. Jag har insett hur mycket jag uppskattar små saker hemma i Sverige.
9. Jag har lärt mig att inget avstånd i världen kan komma emellan kärleken.
10. Jag har blivit om möjligt ännu mer ordningsam och välorganiserad.





Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0