Akuten

Jag är helt slut efter att ha spenderat hela natten på akuten.
Det har helt klart varit den värsta natten i mitt liv!

Har haft kraftiga buksmärtor ett bra tag och varit hos vårdcentralen för att få hjälp men enligt dom var det magkatarr som skulle gå över "bara jag slutade stressa och började vara snäll mot mig själv." Skitsnack!
Igår kväll fick jag mitt livs värsta magvärk och jag trodde helt ärligt att jag skulle avlida.
Vid två i natt fick jag nog efter att försökt göra allt för att må bättre - legat och vridit mig fram och tillbaka, suttit upp i sängen, försökt koncenterra mig på annat, varit ute och promenerat, suttit i duschen och spolat varmvatten och så vidare.

Eftersom jag bara tycktes bli sämre fick jag väcka Pierre och vi fick åka in till akuten.
Där blev det en lång väntetid tills jag till slut fick komma in och bli undersökt.
När alla proverna var klara och jag väntat ensam i ett rum en bra stund kommer en läkare in och beklagar sig så hemskt mycket för att ha förväxlat eller tappat mina prover eller vad fan det var. Jag var så arg att jag inte orkade bry mig om vad som hade hänt.
Fick alltså ta nya prover och vänta ytterligare i timmar.

Till slut kom en annan läkare in och förklarade att det kunde bero på två orsaker, antingen magkatarr som de konstaterat på vårdcentralen eller också gallsten.
Eftersom de inte visste säkert måste jag tillbaka nästa vecka på ultraljud och liknande.
Fick i alla fall tabletter nu som förhoppningvis hjälper.

En annan sak som gjorde mig förbannad var alla jävla fyllon som kom in på akuten som fick hjälp på en gång! Medan jag låg i ett rum intill och led något fruktansvärt satt läkarna och försökte prata förnuft med fyllon. Känns det som en seriös akutmottagning?! Knappast.
Kom hem någon gång i morse och har inte hunnit sova många timmar och ska snart iväg och skriva ett reportage. Önska mig lycka till...

Jag säger bara en sak:
Man tycks aldrig bli tagen på allvar av läkare!



Kommentarer
Maria - livet i Milano ☆

fy!! förstår att du blev arg, vilka jäkla läkare

2009-09-26 @ 13:55:59
URL: http://fashionstars.blogg.se/
vesna.blogg.se

jobbigt :(

2009-09-26 @ 16:29:46
URL: http://vesna.blogg.se/
Emilia

AJ stackare :O Men känns det bättre nu då?

2009-09-26 @ 23:02:31
URL: http://www.emiliavem.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0