Syskonpåverkan

På dagens svenskalektion läste vi en artikel som handlar om syskonpåverkan.
Hon som skrivit den menade att vi styrs och påverkas så mycket av vilken roll man har bland sina syskon att man bär med sig det även i vuxenlivet.
Mycket av vad som stod var bra och stämde.

Om mig (yngsta syskonet, flicka med två äldre bröder) stod det att man oftast blir en pojk-flicka och lär sig redan från barndomen att vara tuff. Det stämmer!
Däremot tyckte jag inte att det stämde överrens med mig om att man inte känner någon press som yngsta barn, snarare tvärtom! Intressant artikel var det i alla fall.

                                    Vilket syskon är ni, eller är ni enda barnet?


Jag och mina bröder ♥



Kommentarer
Malin

SV: Ja det håller jag med om! :)

2009-10-07 @ 17:04:55
URL: http://stopandreplay.blogg.se/
Anonym

Jag är tyvärr enda barnet, vilket jag tycker är tråkigt, hade nog varit bättre på att dela med mig och sluta vara så självisk/avundsjuk

2009-10-07 @ 17:05:26
URL: http://anwb.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0