Friluftsdag

Årets friluftsdag spenderades uppe på Halleberg där vi skulle promenera runt hela Hallsjön (den är inte liten).
Då och då dök små stationer upp där lärare satt för att ha sin "grej" innan vi kunde gå vidare.
Till en början gick promenaden bra och man accepterade helt enkelt att det inte var en vanlig gångstig utan att man fick klättra, stå ut med stockar och våta rötter. Eftersom stigen var så smal att man var tvungen att gå på led missade jag tyvärr synen av att se Emilias vurpa.
Jag lyckades åtminstone hålla mig uppe på benen under hela promenaden men det var minsann nätt och jämnt.

När vi kommit till andra sidan av sjön fick man äntligen upp hoppet om att vi snart skulle vara framme och få korv med bröd. Vad tror ni inte väntar i slutet av promenaden?
En station där vi ska gå tipspromenad mitt inne i urskogen bland granar, träsk, älgskit och annat som hör till naturen. Detta gjorde att vi fick gå mycket längre och hann bli mycket blötare innan vi var i mål. Däremot tror jag inte att jag var på sämst humör på slutet, det måste varit August som gick bakom mig och Sofia och klagade på hur jävla trött han var på skogen (med dalmål, vilket gör att det blir svårt att inte skratta) och försökte bättra på sitt humör med en cigarett då och då. Stackars pojke, det lär inte bli något mer vildmarksliv för honom på ett tag.

Vi kom åtminstone fram till slut och vilken lycka när man såg lärarna stå där och grilla korv! Därefter blev det en lång väntan innan vi fick sätta oss i bussen och åka hem igen. Jag var blöt, kall och jag frös så jag skakade. Tack Louise, för att du värmde mig under din jacka innan ni cyklade hem! Detta kan säkert feltolkas (beroende på vilka ögon som läser), men nej det är säkerligen inte som ni tolkar det.

Nu ska jag snart jobba så dags att ta mig ur min mysiga morgonrock och sätta på mig kläder.

Hoppas ni haft en bra dag, kära läsare!





Kommentarer
L o t t i i i z z

Hehe, skönt att ni kom hem till slut :) Hoppas att allt e bra med dig snäckan? Vet att det va ett bra tag sen jag skrev.. men har verkligen haft så fullt upp. Har tittat in o läst din blogg emellanåt :) Så jag håller mig lite uppdaterad.



KRAM

2009-05-07 @ 19:10:56
URL: http://lottiiizz.webblogg.se/
Emilia

STACKARE! Du såg så kall ut! Och min vurpa var en syn :D Synd för dig att du missade ;)

2009-05-07 @ 22:15:47
URL: http://emiliavem.blogg.se/
JENNNA

fy va jag hatar friluftsdagar i skolan..

2009-05-08 @ 15:13:20
URL: http://gucciime.blogg.se/
matilda

Hej!

Doping är ett stort problem inom idrotten, främst inom de mest fysiskt krävande som längdskidåkning, vissa friidrottsgrenar och cykling. Vad ska vi göra för att få bort dopingen från tävlingsarenorna?

//Matilda - elitcyklist

2009-05-09 @ 23:14:30
URL: http://elitecyclist.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0