Rädslan kan rädda oss

Vad är det egentligen som gör att vi klarar oss i vissa situationer, i allvarligare, överlever? Beror det på tur, ödet, eller tron? Rädslan är svaret, mina vänner. 
Rädslan är trots allt vår skyddsängel i många sammanhang.
Jag vet själv hur många gånger min rädsla räddat mig och hur den gör det varje dag.
Det är mitt försvar, min sköld som stöter bort sådant som kan komma att skada mig både själsligt och ytligt längre fram.  Utan den vore jag kanske ingenting idag.
Människor är risktagande, söker spänning och chansar många gånger för att finna den.
Jag är en av dem, men hur många av oss är inte rädda då vi chansar?
Ljug inte för er själva för ni vet lika väl som mig att ni är det. Jag också och jag står för det för rädslan är kanske det som rent ut sagt håller oss vid liv.
Acceptera er rädsla, kalla det inte feghet för det är fel.

En dag kan din rädsla rädda ditt liv.




Kommentarer
Anonym

Tack gumman :D Visst är den fin! =) Puss Jonna

2009-01-12 @ 21:37:27



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0