Förändringar

Saker och ting förändras men det gör också vi människor
Det är en del av livets alla processer även om det kan kännas jobbigt ibland.
Det är inte alls ovanligt att man söker bortförklaringar om förändringen skapat smärta.

Vem har inte hört "tiderna förändras"? Visst är det så men det är inget man alltid kan skylla på om man själv förändrats då man vill förneka det. År 2005 var den bästa tiden i mitt liv och jag saknar den jättemycket. Varför försökte jag inbilla mig att det var tiden som förändrats och inte jag och mina vänner som jag så småningom förlorade.

Det är vi människor som förändras och det kommer vi fortsätta göra livet ut.
När jag tänker efter inser jag att faktiskt alla använder tiden som en bortförklaring till förändringar. När man kommer hem till sina mor eller farföräldrar, vad är det första man brukar få höra? "Oj, så stor du blivit, tänk vad tiden går fort!" Åtminstone när man var yngre.
Tiden är bara en liten del som gör att vi förändras och det är ytterst sällan något annat än utseendemässigt.

Ingen vågar se att det är vi människor som förändras.
Öppna ögonen och våga erkänna att du och folk i din omgivning faktiskt förändras.
Jag tänker inte vara blind och ljuga för mig själv eller andra.


Kommentarer
NIKI

bra inlägg gumman, fick mig en funderare, Jaa visst är det och de tjänar sååååååååå mkt på sin blogg, ta bara kissie tex, och kenzas ständiga cigg i handen, åhhh vad gullig du är :D blir så GLAD massor med kramisar

2009-01-22 @ 20:39:53
URL: http://niczue.blogg.se/
sarah

jätte fin blogg! :)

2009-01-22 @ 20:40:29
URL: http://saraahpersson.blogg.se/
Liene

jag hade mitt bästa år när jag var 9 år, men om jag tänker efter så saknades mycket i mitt liv då, då visste jag inte om det som jag inte hade, men när man upplevt mer vil man känna det bästa på en och samma gång, men jag tro det är för mycket för varje år.



sv: jag ska köpa det har jag bestämt nu:D

2009-01-22 @ 20:46:51
URL: http://lienes.blogg.se/
PERNILLA

smart skrivet, och det är bara sanning i det du säger! :)

2009-01-27 @ 16:44:24
URL: http://pernillagustavfsson.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0