Skräcktema!

Sitter i skolan nu och har precis haft lunch.

Vi har fått i uppdrag att arbeta ihop något som har med tema "Skräck" att göra.
Jag och min grupp  valde att läsa upp en spökhistoria och göra lite roliga ljudeffekter till det.
Detta ska redovisas i eftermiddag men eftersom vi är klara har jag tid över till att blogga!
Tänk att det är jag som ska läsa upp historien, haha! Kommer sitta där i mörkret med en mini-ficklampa och läsa med min mörkaste röst (får väl se hur det går), haha!

Nedan följer spökhistorian. Några känner säkert igen den fast med några förändringar.

Det okända

Det var strax före midnatt när jag skulle natta min lillebror Robin. Tv:n stod på i bakgrunden och på nyheterna sa dem att det skulle bli årets mörkaste natt. Utanför huset piskade grenarna mot fönstret och vinden ven. Jag och Robin hade varit ensamma hela kvällen och våra föräldrar skulle inte komma hem förrän nästa morgon.

När Robin somnat gick jag in på mitt rum för att se på film. I vanlig ordning sträckte jag ner min hand under sängen för att se om min hund Rufus var där och som vanligt låg han där.
Jag kände hans sträva tunga mot min hand och jag kände mig trygg.
Han skulle alltid beskydda mig men inte den natten.
Filmen hade precis börjat när Tv:n plötsligt stängdes av. Det blev knäpptyst i huset och bäcksvart i mitt rum. Jag gick ner till hallen för att leta fram en ficklampa. Samtidigt hörde jag ett knarrande ljud från köket men ignorerade det. Det fanns ingen anledning till att skrämma upp mig själv.

När jag väl hittat ficklampan gick jag ner till proppskåpet och mycket riktigt, en propp hade gått. Jag tänkte att pappa fick byta den morgonen där på och eftersom jag ändå skulle sova gjorde det inget att det var mörkt. Jag gick återigen upp på mitt rum och lade mig i sängen igen. Jag stack ner handen under sängen igen för att känna att Rufus låg kvar men det kändes ändå som att det var något som inte stämde. Det var då jag såg det! Något stod skrivet på spegeln. Texten löd: "Människor kan också slicka". I samma ögonblick såg jag en mörk siluett under sängen.
Det var inte Rufus, det var en man. 







Kommentarer
Emma

stackare :/



allt bra ananrs då?

2009-08-20 @ 12:07:13
URL: http://lifeupsidedown.blogg.se/
JOSEFINE

vad ska du göra idag? :D

2009-08-20 @ 12:45:25
URL: http://josefiner.blogg.se/
JOSEFINE

grattis till honom då :) jag ska vara med älskling och senare ikväll ska jag vara med en kompis! :)

2009-08-20 @ 13:18:44
URL: http://josefiner.blogg.se/
*Em

Tack för kommentaren i min blogg! :) Hur har din dag varit såhär långt?

2009-08-20 @ 13:54:41
URL: http://emelojs.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0