Hallå hallå!

Kom hem från skolan för någon timme sen. Måste ju bara säga att vår klädkollektion har utvecklats med stormsteg! Imorgon ska den vara klar, och den blir nog bättre än vad någon förväntat sig. Ännu en föreläsning idag, som den här gången handlade om Rättvisemärkt. Den var ganska tråkig men man fick sig en liten tankeställare. Ändå kändes det bara som att hon gjorde reklam för sin produkt. "Köp rättvisemärkta varor", upprepade hon gång på gång. Men men, hon fick fram sitt budskap i alla fall. 135 kr extra per år var det uträknat att man fick betala om man köpte rättvisemärkta varor, bland annat kaffe. Och de pengarna är ju i stort sett ingenting så visst tycker man att fler borde köpa dessa varor för att ge människorna som producerar varorna ett bättre liv.

Det är fint väder idag och det är så skönt. Jag kan inte sluta påminna er om hur mycket jag längtar till sommaren!!
Och till Östersund.. På tal om det. Nu sitter Thony och Nishan på tåget upp. Festen har nog redan börjat för deras del, ett under om de inte blir avslängda från tåget. Jag ville också åka med! Varför kan man inte få ta ut sina lovdagar när man vill? Det ska jag framföra för jag tycker det är en grymt bra idé! 

Om en stund ska jag och mamma iväg till Överby, och jag ska förmodligen köpa hem jackan som jag sett ut :)
Dessutom ska jag nog dela ut mitt CV till lite olika ställen, jag behöver sommarjobb! Någon som har tips på vart de behöver folk?

Nu måste jag kila. Ha en bra dag!



Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0