Emil Jensen

Du är bra! Som avslutning på Hållbar Utvecklings-veckan fick vi idag lyssna på Emil Jensen, som är ståuppkomiker, poetry slam-artist och allt annat som det innefattar. Showen var riktigt bra, långt över vad jag förväntat mig! Stort plus till den avslutningen. Samtidigt som han gjorde det roligt var det mycket intressant och allvarligt. Handlade bland annat om hur vi människor ser på varann och hur sne synen är på kvinnor och massa andra intressanta saker. På slutet sjöng han en otroligt vacker låt, den gav verkligen en tankeställare. Jag blev väldigt berörd och inspirerad av Emil, han fick mig att vilja fortsätta skriva poesi och tro mer på mig själv. Tack! Innan han avslutade med låten, som handlade om kärlek sa han något i stil som: 
"Ingen kärlek är olycklig, skyll aldrig på den! Det är bara alla idioter som inte vill ha en som gör att vi känner så, men det finns ingen olycklig kärlek".
Jag hoppas att jag kommer få se dig någon mer gång när du uppträder för du var riktigt bra! :)
 


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0