Kul på Liseberg!

Det blev en riktigt trevlig och rolig dag/kväll på Liseberg igår! Det var lagom mycket folk, solsken och värme. Som bäddat för att vara på Liseberg. Det hände oss en rad olika saker igår som jag inte kommer kunna sluta skratta åt på länge. Låt mig ta några exempel:

*
När Thony fastnade med huvudet i en karusell när bygeln skulle fällas ner. Han satt där helt handikappad och sa något som "Nej, vänta!". Haha, det var bara så klockrent. Jag, Daniel och Lina kunde inte sluta skratta medans han satt fast och till slut kom loss.

*
När vi åkte Flumrider och Lina satt längst fram i båten och det kom en flodvåg över henne och hon bara försvann under vattnet. Sedan såg man nästan bara ett stort fluffigt hår som låg över hela ansiktet. Hon såg så liten och olycklig ut. Haha! Det var en syn vill jag lova :)

*
När vi åkte virvelvinden och vi stod och diskuterade om vi fyra skulle få plats i en karusell. Vi bestämde oss för att försöka och tryckte ihop oss så mycket det bara gick. Kändes som att vi satt fastklistrade i varandra. När vi sedan skulle gå ur den satt vi fast och alla kollade på oss. Till slut fick en som jobbade där gå fram och dra upp saken som vi satt fast under.

* När vi åkte Balder och Linas hår satt fast i bygeln under hela åkturen. Man hörde bara "aaaj!" när vi till slut stannade. Och inte ens då kunde hon komma loss. Ännu en gång då vi inte kunde sluta skratta åt den skadedrabbade. Stackars Lina.



Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0