"I´m from Germany"

Tågresan startade ju bra.. Lyckades gå in i fel vagn och tog alltså fel plats vilken jag trodde var rätt eftersom det stod 81 där också men efter att ha dubbelcheckat biljetten såg jag att jag kommit en vagn för långt. Dessutom kom det en familj på sex pers som skulle vara där och jag tänkte "vad fan?" Men denna gången var det alltså jag som gjorde fel. Hur som helst, fick släpa bort min oerhört tunga packning till nästa vagn istället tills jag kom rätt. Förutom jag och min packning stod det en ryggsäck där och jag räknade ut att den tillhörde en gammal gubbe. Det bara syntes så väl eller så är jag väldigt bra på att läsa ryggsäckar haha! Till slut kom det in en gubbe (som jag räknat ut). Han sa "hej" och jag sa "hej". Tog för givet att han var svensk, men än en gång hade jag fel! Helt plötsligt säger han "I´m from Germany". Tur att jag inte sa något mer på svenska till honom, det hade blivit lite pinsamt. Det var bara att förbereda engelskan och det blev en del snack. Det verkade vara en riktigt äventyrsgubbe. Han älskade tydligen Sverige och brukade resa runt en del. Nu skulle han upp till Strömsund och paddla kajak på någon ström. Dessutom hade han jobbat i millitären, åkt runt i helikopter och massa sånt. Spännande liv :) Han började prata om Tyskland och olika ställen man kunde besöka som turist och när han frågade vad jag hade för intressen var "football" det enda jag kunde kläcka ur mig. Han verkade inte vara så sportintresserad så istället började han snacka om massa olika sorters öl. Haha, det var som att han läst mina tankar.
Nu har jag i alla fall kommit fram efter en lång tågresa. Det första jag gjorde var att ta en morgonlöpning med Nikita. Nu känner jag mig duktig. Nu är det dags för frukost! / M 


Kommentarer
Larissa

tack så mycket!!

2008-07-15 @ 16:13:24
URL: http://larissao.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0