Storsjöyran avklarad

Dag 1 - Uppvärmningen började. Det var en ganska lugn kväll hemma hos Olov med hyfsat mycket folk. Denna kvällen var nog Olov fullast och mest igång. Senare på kvällen skulle vi ut på stan så vi började gå neråt men kom inte långt med tanke på att vi hela tiden var tvugna att vänta på någon. Till slut kom vi till G3 där de flesta valde att vända och gå hem igen. Vadå onödigt? Hur som helst. Jag, Daniel, Lina och Thony gick in och åt på Subway där vi förmodligen åt en hel del gånger under yran (minnet är svagt men rykten säger så). Efter det gick vi också hem eftersom alla andra försvann. Som sagt, det var bara uppvärmningen.

        

Dag 2 - Denna dagen är minnet något suddigare. Men det var den roligaste kvällen/natten. Under förfesten var vi en hel del folk från olika ställen och stämningen var på topp. Efter att ha fått i oss en mängd alkohol bestämde vi oss för att gå ner till campingen för att festa vidare. Som vanligt blir det aldrig som man tänkt sig. Det var en bra bit att gå och när vi väl kom dit beställde vi taxi och åkte hem igen. Jag tror fortarande ingen förstår varför? Vi kom hem och efterfesten började hos Olov. Daniel och Lina däckade och djävulshumöret var på topp hos oss andra. Kim eller Nishan (minns inte vem av dom) kom med den briljanta idén att hälla henna-färg på Daniels huvud vilket dom gjorde. Efter det stoppade dom dit lite andra saker för att få till en så bra bild som möjligt. De lade bland annat ett stort löv i hans mun, en foppatoffel i hans famn och lite annat smått och gott. Jag minns bara att jag skrattade tills jag somnade. En lyckad efterfest.

       

Dag 3 - Finaldagen på det hela. Minnet är dock lika svagt, om inte ännu svagare från den kvällen/natten men jag får väl ta upp det jag minns. Som vanligt började det hos Olov och det ramlade in folk lite då och då. Inne hos Pelle höll det också till folk så det var bara att gå fram och tillbaka mellan lägenheterna. Det slutade med att allt folk ramlade in hos Olov och där stannade vi tills det var dags för utgång. När vi kommit igång rejält gick vi ner mot stan och vi hamnade på krogen Kapten Cook som vi kallar Kapten Kuk. Till min och Maddes lycka kom vi in utan problem och det började drickas ännu mer. Efter att ha varit där en stund fortsatte vi vidare och styrde kosan mot campingen än en gång. Denna gången kom vi inte ens i närheten av campingen och det började tjafsas om det ena och det andra. Jag och Madde blev trött på det och hoppade in i en bil men kom inte långt innan vi bad dom att stanna och vi gick tillbaka igen. Sedan dröjde det inte länge innan en taxi kom och vi åkte hem allihopa. Efterfesten startade (åtminstone för min del) hos Olov och det är härifrån jag inte minns någonting. Hörde dock allt dagen efter och jag tänker inte dra upp allt jag gjort haha!
Så här sätter jag punkt efter en helt okej Storsjöyra med många minnesluckor.

        


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0