God eftermiddag kära läsare

Så var man igång med alla rutiner vad det nu innebär. Det mesta vill väl säga skolan och att ta sig upp tidigt. Det var faktiskt inga problem i morse, får hoppas att det håller i sig. Har bara haft tre lektioner idag, engelska, mediakunskap och svenska. Däremellan har vi haft tre timmars håltimma, ganska segt men jag använde tiden på ett bra sätt. Åkte iväg och handlade lite, fick med mig två skärp, en väska och duschkräm innan jag skulle på lektion igen. Och idag har jag tagit ett stort beslut - Jag ska läsa Matte B! Har tänkt över det väldigt länge och räknat upp negativa samt positiva konsekvenser oerhört många gånger. Inte förrän idag beslöt jag mig för att det blir bäst i längden om jag läser Matte B, jag vet att jag kommer ångra mig annars. Jag vill göra något med mitt liv, något som kommer ha stor betydelse för både andra människor och mig själv och läser jag inte Matte B har jag ingen chans att läsa vidare. Visst kan jag läsa det senare på Komvux men det lär absolut inte bli lättare. Så nu är det bara att ni håller tummarna för mig och hoppas att jag kommer klara det. Det får bära eller brista. Brister det så har jag åtminstone försökt och behöver inte ångra mig sen. Efter skolan åkte jag och beställde tid hos frisören, äntligen ska jag göra något nytt med mitt hår. På onsdag fick jag klipptid. Pratade nyss med Madde, hon hade tyldligen ägnat sin tid åt att titta igenom mina väldigt gamla blogginlägg från förra sommaren. Det funderar jag också på att göra nu. 
Se hur mycket livet förändrats på ett år :)  Hoppas ni har en bra dag!  / M


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0