Helande händer

I förmiddags var jag iväg till min kära faster för att få en massagekur.
Aldrig trodde jag att det skulle kännas så bra efteråt som det gör.
Av all den spändhet jag hade så är mycket borta. Allt på grund av ett par händer.
Hon kunde hitta alla knutar i ryggen och nacken, och jag hörde hur det knakade till i hela mig när hon fick upp dom.
Det kändes så bra, en mysig liten stuga, lugn vacker musik, och en tänd brasa och ett par helande händer.
Efteråt kände jag mig som en helt ny människa.
Visst blir det aldrig så, man kan aldrig bli en ny människa även om det kan kännas så.
All ångest, förtvivlan, rädsla, sorg osv finns alltid kvar inom en.
Men spändhet kan man få bort och det kan betyda mycket.
Tack faster Monika. Du är unik. Du har helande händer.

Efteråt blev det iväg till gymmet och väl där kände jag att jag hade mycket mer ork än innan.

Jag sprang som en dåre på rullbandet och kände hur blickarna klistrade sig fast på mig.

Men vad gör det, när man känner att man kan springa tills man stupar?



Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0